2010-01-30

Ayam Berkokok Tengah Hari

Salam...
Hospital Seremban.. ni la tempat gua praktikel ngan 2 orang kutu lagi. sorang kutu pian sorang kutu paan. macam kemba pon ade name diorang, paan pian, pian paan. Ari 2 ari jumaat dan kalu ari jumaat gua tak sembahyang zohor selalunye. gua semayang jumaat je. ade gak orang yang semayang jumaat kat Terminal one, kat kedai makan Leha World kat ampangan pon ade jugak, ade jugak yang sampai ke Jusco Seremban 2 untuk makan McD. Ade yang tak nak kalah, selambe je lepak depan kaki lime kat kedai2 kat seremban tu tapi kebanyakan mereka cine ngan india, melayu pon kalau ade pompuan jela. Tapi rasenye ade gak gua nampak beberape orang melayu yang menyamar jadi warganegara nepal bukan muslim time2 jumaat nih..Tapi gua buat dek je... gua relaks je bawak moto gua sambil ditumpang paan. Gua menuju ke masjid rasah.

khutbah hari tu gua dengar dengan elok2. kadang mate gua terpandang gak orang kat luar tu yang berebut makan pisang.. haish, gua geleng2 kpale gua dalam hati je.. apela, pisang nak rebut, ni khutbah xnak pulak rebut2 dengar.

Dekat2 pukol 1:45 , khutbah pon habis dan bilal pon qamat. Gua dan jemaah2 lain pon berdiri2 untuk semayang.. Imam besar sempat ingatkan jemaah supaye silencekan henpon masing2 supaya Solat kite xterganggu. Gua double check henpon gua, kompom da OFF dah. Elok je Imam habis bace fatihah rakaat pertama, gua dengar bunyi ayam berkokok. Mule2 pelan lame2 kuat giler. apekejadah ayam berkokok tengah hari?? sah, ni mesti henpon sape2 x silence ni. Solat gua da sikit kucar kacir dek bunyi kokokan ayam tuh. hati gua berdegup2 kencang, darah pam laju lagi pade moto LC gua yang kene rembat tu. Tibe2 bunyi ayam pon senyap. Huh! boleh sambung solat... Tapi masuk je tahyat akhir, gua jadi kucar kacir balik. Ade lagi bunyi ayam tuh. Huh.. berang gak gua dengan bunyi tuh.. tapi gua relaks je, biar kusyuk solat gua tapi xtau lah, tadi gua ada sikit kucar kacir dah disebabkan lolokan ayam tu. habis solat semue orang pandang2 kiri kanan, gua xpe..malas nak pikir orang sangat, gua tunduk bawah jer.. Habis solat jumaat gua balik opis, sume staff bising pasal ayam berkokok. Hahahaha... Gua pon tak ketinggalan untuk gelak berjemaah dengan mereka. Ape la punye ayam, kokok tengah2 hari bute....





nota nota :

hari Khamis sebelumnye, gua sound same Paan, "wei..nanti pukol 1:50 alarm henpon gua ni bunyi lu kejut gua tdo tau, nak g keje kang pukol 2...."

sumpah, minggu depan dan seterusnye gua dah tak solat jumaat kat masjid rasah dah. Gua ingat semue orang2 rasah da band gua la.....


6 comments:

  1. hahhaa, bukan gua ok, henpon gua ea...

    ReplyDelete
  2. lu kta dh off hp...cmna leh bunyi lgi...huhuhu

    ReplyDelete
  3. hahaha, Henpon gua kalu alarm time, off henpon pon die bunyi gak..kuang aja tol abu tu

    abu: name henpon gua

    ReplyDelete
  4. hahahaa.. skali hp sndri yg bunyi..

    ReplyDelete