2010-03-09

Pemanduan berhemah

Gua kemas-kemas barang gua masuk beg pastu jalan slow-slow kearah motosikal gua. Masuk kunci tendang kickstarter enjin moto gua pon hidop. Garang jugak enjin moto gua mengaum, sesuai la dengan nama timangan dia Zainuman. Gua pulas minyak slow-slow kuar dari perkarangan lab. Sampai kat simpang 3 ada mamat 125 dok sebelah gua kasi bakar-bakar. Gua steady je, ape sangat zainuman gua nak lawan dengan 125 tu. Gua takut zainuman gua yang cicit. Gua bawak steady je 60kmh. Yang mamat 125 ni bawak kejap laju kejap pelan. Macam mau kasi asap je kat gua. Last skali mamat tu memang kasi gua asap berkepol-kepol. takpe gua steady lagi.

***********

Gua belok kiri mau kasi zainuman gua minum Caltex Ron95. Sebelah pam gua ade mamat 125 tadi. Gua sound same orang petrol pam.

"Lime ringgit!, 95!"

Orang pam tu angguk2 tanda setuju selapas gua serahkan lima ringgit kat die lalu dengan selambe plak die sound gua.

"Ingatkan hang nak isi Seringgit je macam mamat pam sebelah tu" sambil menjuih bibir ke arah mamat 125 kat pam sebelah.

kah3, gua sambung gelak bersame2 orang petrol pam yang gua hormati.
Brader, bawak moto bising-bising hebat-hebat takkan isi singgit je???

5 comments:

  1. singgit pown duit gak beb...haha

    ReplyDelete
  2. wa ingat tiap petrol pam die brenti isi minyak. kalau booleh isi 50sen pon wa ingat die isi 50sen. tapi jgn la belagak dengan gua, da la xkenal har3

    ReplyDelete
  3. hahaha.....wat malu jee..hahhaa...

    ReplyDelete
  4. jual lagi ke minyak singgit?

    dulu mase skolah dulu jual la..

    pas minyak naik, takde sape kasi isi singgit dah..

    ReplyDelete
  5. tu la agaknye org jual minyak tu perli2 hahahaha.

    ReplyDelete