2010-03-23

Silap Mataku

Bedegap-bedegup jantung gua kalau pikir tentang ilmu magik ni. Dari kecik gua amat teruja ngan skil abah gua gerakkan ibu jari beliau yang macam putus tu gune jari telunjuk. Tu baru sikit. Gua bertambah jakun kalau abang gua tunjuk skill hebat die gerakkan kertas yang die pegang dengan sebelah tangan. Tapi bila gua dah besar, gua tau skill2 tu semue dah lapok dan dulu skill-skill ni cube memperalat minda gua yang sememangnya suci. Bila gua besar dan dah belajar jauh-jauh ke utara ni, gua tak sedar yang gua masih terpengaruh dengan ilmu magik ini dengan berkawan dengan seorang ahli magik. Gua agak dah berpuloh kali purnama mengambang, tapi baru beberapa hari lepas gua tau gua berkawan dengan seorang ahli magik. Satu malam tu gua test nafsu makan kawan gua ni gi ajak layan berger jande. Gua bese-bese je tempah berger ayam pastu kawan gua ni order burger daging. Bile balik rumah gua ngan baik hati bancuhkan air, orang kate baru ade kick makan berger ayam dengan teh o ais di bawah putaran kipas berskala 5 tahap kelajuan. Tapi bila nak makan, gua rasa nafsu makan gua berubah ke nafsu amarah. Gua pon tak paham macam mane beger gua jadi beger daging. Tapi, gua tengok mamat sebelah gua ni tersengeh-sengeh lap mulut dengan tisu dengan muke tak bersalah sambil menghulur duit syiling 20sen sebab nak cukupkan harge beger ayam.. Nasib baik die dah makan , kalau tak dah lame gua bagi die makan bende lain. Lepas kejadian sahabat gua menukarkan lembu kepada yam itu, gua tidak percaya lagi kepada mana-mana ahli silap mata, nak-nak yang jual berger, panas betul ati gua nih!

0 orang tak puas hati:

Post a Comment