2010-03-09

Karier Bolasepak

Cakap pasal bola sepak, ramai yang bising. Tak lupe jugak ade yang sanggup putus kawan sebab bola sepak. Laki sampai kene tido luar sebab team feberet bini dia kalah dalam BPL. Gua dari kecik minat bola tapi sekarang gua minat jugak tapi tak berape nak fanatik. Kalau kecik-kecik dulu, team blok gua suke lawan same team blok 12. Gua ingat tiap-tiap minggu team gua benam team diorang sampai betumbuk la kawan-kawan gua main bola. Darjah 5 main team sekolah lawan peringkat zon lanchang. Gua selaku pertahanan paling kencang mase training namun hanye duduk dalam longkang mase match. Walaupon gua pakai boot ambros kepunyaan Toyek, tapi gua tak dapat mempamerkan kehebatan gua di padang gara-gara lambat rebut jersi. Ape kejadah pemain simpanan ditentukan oleh kelambatan merebut jersi dari bonet kerete cikgu Basyah. Takpe, gua steady lagi. Main padang besa gua dah biase lanyak bola.

masuk secondary,gua layan futsal. Dari padang besar gua layan court kecik plak. Tak la terkejar macam kat padang besar tapi kene lagi lincah. Gua tak wakil mane-mane dalam game futsal. Walaupon main padang besar gua wakil sekolah rendah, tapi game padang kecik ni rumah sukan pon gua tak wakil. Nampak sangat gua tak berbakat. Gua main petang-petang je kat court tenis tu sket2.

Naik U, karier bola sepak gua lagi mencabar. Dari sekolah rendah gua main padang besar, naik menengah main court, masuk U gua layan padang besar balik. Gua bukan ape, senang sikit. Kadang-kadang gua layan main sambil pakai towel jer. Pagi, petang, malam gua belasah semacam jer. Mau taknye, gua layan depan komputer. Berpeloh ketiak gua. Terima kasih lah EA SPORTS sebab bagi gua peluang lagi meneruskan karier gua. Walaupon zaman dah moden, lu orang jangan gelakkan gua sebab still main FIFA07!! Ade yang berdarah idung nanti!

6 comments:

  1. hahahahahahahahahhahahahahaahahahahahahaha..FIFA 07 JEK?

    ReplyDelete
  2. ingt ke chegu badsyah, chegu rahim awang...
    nnti ketiak ko je y kuros gory..xder makna la ko diet...

    ReplyDelete
  3. hahaha, yeke? ketiak pon pandai kurus ea? betul gak tu.. gua kene main fifa sambil lompat2 camni

    ReplyDelete
  4. karier men lompat getah ko xingt plak ke?hahaha

    ReplyDelete
  5. jgn la gtau.. tau la team aku menang ngan team ko!! tetibe terase jadi pondan

    ReplyDelete