2010-02-09

Gerak last

Gua da nampak dah kenderaan warne merah tu kat trafik light depam KFC. Gua da sound roeh, lu kasi siap2 barang, target kite bende merah tu. "Gua bawak tepi die lu kasi aim die punye drebar nanti". Roeh berdehem kat belakang tanda setuju. Gua tutup visor helmet, roeh pon same ikut gerak gua. Gua pecut moto kejar itu kenderaan, gua tak mau lepas. Dah susah-susah gua cari dah dapat kat depan mate tak kan nak lepas. Gua nampak kenderaan tu ade lagi kat depan tengah gerak walaupon gua ngan roeh tengah sangkut kat trafik light yang tadi lagi. Tapi tak pe, gua nekad lepas ni gua langgar je trafik light tu. Gua agak 2 trafik light gua dah langgar tadi. Tapi takpe, moto tu bukan atas name gua. kalau kene saman, roeh yang kene. Gua agak drebar tu macam dah perasan kehadiran kitorang yang datang dari belakang. Gua pecut laju-laju, bila ada peluang, gua pintas drebar tu ikut tepi dan roeh beri isyarat berhenti pada drebar itu dengan muke yang kurang bengis. Gua park moto gua tepi drebar tu. Bile pintu bukak, roeh dengan selambenye bercakap..

"Bang, maaf bang..lambat tadi. Ingatkan bas jalan lambat sket. tak tau tepat pukol empat bas dah jalan. Sori bang eaaaa..."

Gua kat luar memegang handle motor sambil menggelengkan kepale...

4 comments:

  1. ish ak igtkan dah gerak en.roeh bersama en.najib.. rupe2 nyer en.gori yg kne anta.. ari yg sama, ak panggil en.lukman mau ajk turun p meeting.. tgu punya tunggu jerit punya jerit... x bersahutan jeritan ku.. bajet nk gerak dulu.. dlm 49 sec muncul plak si bujang lapok bersama hati tenang mereka dlm zone kedai kopi... ingat kan dah pegi mamat ni rupanya x...x pasal2 kne kejar bas... kesian

    ReplyDelete
  2. nasib baek bkn tajuk gerak khas.. ak agak la klu gerak khas musti ade kes saman menyaman nieh... x pasal2 "duit ku hulurkan setalam ku tadahkan" hahaha

    ReplyDelete
  3. haha, duit aku jugak yang dikebas pakcik petrol pump gare2 kehabisan minyak mengejar bas merah

    ReplyDelete