2010-02-19

Kebakaran di malam itu

Satu malam tu, tengah sedap sedap gua tido sambil mimpi main gasing, tetibe gua tersedar, gua xleh tahan dengan pernafasan gua yang kurang menyenangkan, bukan sebab dengkuran gua tuh, tapi sebab bau macam ade bende terbakar menusuk hidung nih. Gua lantas bangun dengan cepatnye seperti seorang bomba menerima panggilan kecemasan 999. Gua nak tengok2 kot2 ade barang gua yang terbakar dengan bau yang kurang menyenangkan tu. Rumate gua relaks je layan tdo muke pandang dinding.

Gua cek CPU PC gua, cium2 sket..okeh xde masalah..

Gua cek spender speaker gua plak, bau okey jugak..

Gua tengok bawah katil, xde plak orang merokok bawah tuh.. kekadang kat skolah menengah lu ade bebudak nyorok isap rokok bawah katil. Tu yang gua cek tu.

Ati gua dah xsedap nih, bau terbakar tu sket pon xberubah, same jugak macam tadi. Gua jalan kat ruang tamu tengok2 kot barang apek kat luar ni terbakar.. xde jugak, same je macam2 biase gua tengok. Haishh... gua pegi kat pintu nak tengok kot2 ade orang nak sabotaj rumah gua baling molokov koktail.. tapi gua xnampak pon botol koktail yang dibaling, botol sos kosong cap MUDIM ade la tepi tong sampah tu. Tak silap gua lokman yang buang tuh. Aish, xleh jadi nih.. Gua cube untuk pikir positip, ade orang bakar sampah kot. Gua jalan terus pegi tingkap nak tengok. Tapi ade plak orang nak bakar sampah malam2 gini. Sampai kat tingkap ruang tamu tu, gua landing baik punya tangan kanan gua kat belah atas tingkap lalu intai kat luar. Tapi bau macam makin kuat.

Jahanam... ni bau ketiak gua ni. Cis, tadi pas Maghrib gua tetido. Tak mandi lagi gua rupenye. Tersengih gua sorang2 kat situ sambil gua capai tuale terus lari gi bilik mandi.

6 comments:

  1. aiseh.. skali bau ketiak yg hangit.. huuu...

    ReplyDelete
  2. patot laaaa...ko mmg slalu xmandi kn?
    bdk bucukkkkkkk...haha

    ReplyDelete
  3. hahaha, mane ade la.. hari tu jek... wa mandi 5 x sehari laaaaa

    ReplyDelete
  4. cam tiap2 ari jek kebakaran tuh berlaku

    ReplyDelete