2010-01-26

SUP

mase ni gua baru darjah 2. kegilaan memiliki sticker kartun terutamanya kartun street fighter amat menjadi tren gua ngan kawan2 gua mase tu. kire sape xde sticker tampal2 kat kotak pensel x dikire macho la. walaupon golongan perempuan masih setie dengan permainan lompat getah, gua relak je... main sticker lagi best. baru nampak macho..

mak gua dah sound gua awal2

ijan..mak bagi duit blanje ni, jangan beli sticker plak...

gua angguk2 tanda paham. sebelum ke sekolah agama, aktiviti gua ngan kawan2 gua mesti kat kedai man megi, ape lagi beli sticker la. ade sticker dragon ball, hello kitty, tapi dekat mate gua satu je..gua nak sticker street fighter. gua beli 4 keping.. gua simpan dalam poket dan trus pandu basikal harley davidson gua dengan muke bangge dengan kelajuan 20kmH tanpa menggunakan GPS pon.. laju tuh..

sampai kelas, gua tampal 2 gambar kat kotak pensel dan lagi 2 gua simpan nak bawak balik rumah.

sampai rumah nasib gua mmg gelap la. mak gua memang da tunggu nak cek beg gua. mmg die jumpe sticker tu. adushh!!! kantoi plak. tapi gua relek je. mak gua suh gua ikut g dapur pastu suruh sandar kat dinding, mak gua suh gua relaks2. maklumlah, letih balik sekolah tak hilang lagi.. gua dari jauh nampak mak gua tengah masak dalam periuk. sambil kacau2.. huu.... dalam hati gua cakap, amboi..sedapnye.da la letih baru balik sekolah, dapat makan pulak.huh! nikmat sungguh rase. Tibe abah gua sampai, lepak tepi nak minum kopi. pas tu mak gua bawak mangkuk berisi something.. uish, kalu tak megi mesti bihun sup nih, xpon laksa, tak kan spagheti kot..lagi la jauh. tapi... bile gua bukak tutup mangkuk tu rupenye sticker gua tadi la. mak gua da rebus buat sup. hahaha.. lepas tu mak gua hulur sudu dengan selambe cakap

"lupe tadi nak bagi sudu, ha..jemputlah makan ye"

abah gua pandang gua mengekek gelak.. gua rase da ade awan mendung dah atas kepale neh. nak kate macho dah ilang dah semue.. tapi sumpah lepas tu gua xbeli dah sticker2 ni..hahaha. tapi sup sticker tu gua xmakan sticker, gua hirup kuah je..ambil berkat kate orang.

p/s : tapi mase makan sticker tu gua selambe je tanye mak gua, apesal tak bubuh garam nih? tawar je rase....

agaknye sebab makan sup sticker tu ke ea gua jadi besa macam ni?

2 comments:

  1. terbaek la gori..
    lawak siot mak hg...
    pas mkn sup 2 hg bli lgi ka sticker 2??
    hahaha...gelak pecah perut ak...

    ReplyDelete
  2. hahha, sumpah aku xbeli dah..nak kene flying kick ke hape..har3

    ReplyDelete