2010-07-05

Cerita Highway Plus

5 pagi kaki gua di tepuk seorang lelaki. Gua bingkas bangun walaupon tadi gua tak tau gua dengkur kuat mane mase layan mimpi. Gua cam muke mamat yang tepuk kaki gua tapi bukanlah pencuri. Gua tengok jam dah pukul 4 pagi.

'Hish.... betol-betol pukul 4 mamat Najib ni kejot gua. Memang sharp!. Gua ingat die memang leh keje kilang SHARP bahagian buat hair drier lah.' gua bermonolong sendirian dalam ati.

Gua capai tuale gua gi mandi. Sejuk tak payah nak cakap la. Siap semua gua layan baju GIVI pecut terus gi pahang. Hari ni gua jadi faizal hussein lagi dalam gila-gila remaja. Lapan jam atas kenderaan tayar 2 memang rase macam tunggang unte dari lanchang pergi temerloh. Eh betol ke? Gua barai sikit geograpi ni. Dalam bosan-bosan tunggu sampai jumpe papan tande 'Selamat Datang ke Pahang' gua ber mengelamun sendirian lagi. Baru gua perasan, gua da penah tunggang unte di sepanjang highway plus. Maksud gua kenderaan bertayar 2 lah. perlis-kedah-penang-perak-selangor-n9-melake-johor! Guish... patutnye kementerian jalan raya bagi gua award la. tak pon bagi keje kat gua yang tengah menganggur ni. Pegang bendere tepi highay pon takpe, daripada bagi kat patung baik bagi kat gua. Takkan die nak bayar murah, gua ni ade degree..Demand sket beb!

Tapi gua sedih sendiri. Jauh sampai ke Johor. Pinggang macam nak patah, tapi sikit pon tak di hargai. Bukan sekali dua gua rempit gi johor, tapi memang sekali pon gua agak.. Damn!!! baru sekarang nak menyesal. Padan muke ko Gowry!!!!

0 orang tak puas hati:

Post a Comment