2010-07-09

Kolumpo dan Kawasan Sewaktu dengannya

KOLUMPO. Mase gua tadika dan sekolah rendah, gua hanya tau 2 perkara mengenai kolumpo ni. 1 zoo negare dan kedue tempat brader-brader gi cari kerje. Tadika kampong gua dari zaman gua sampai ke zaman sekarang, tempat lawatan- zoo negare. Tu yang buat gua tau.. kolumpo tu ialah zoo negare je. Kalau dulu mase kecik-kecik kalau lepak-lepak kat bus stand, mesti ade brader-brader yang tunggu bas pakai jeans, tshirt round neck gamba XPDC pakai plak spek itam ray ban dan beg baju. Kalau tanye ..nak g mane bang? Mesti diorang jawab, kolumpo... cari kerje... Haish.. macam da xde tempat lain nak cari keje. Asik-asik kolumpo.


**********

Sekarang, da dekat 15 tahun baru gua tau. Kolumpo memang banyak keje!!! Bile nak dapat keje ni. Satu pon tak lekat lagi nih.. Arghhhh!!!!!!!!

1 comment:

  1. sabor.. sabor.. tak lama lagi ada la tu..
    keje banyak, belum sesuai je dengan kita..

    ReplyDelete